[ nová verze ]
3. leden 2015, Sobota
1. týden žaltáře
Doba vánoční, 1. týden Nejsvětějšího Jména Ježíš, nezávazná památka Pro OP: Bl. Štěpánky Quinzaniové, panny, řeholnice, nezávazná památka
invitatorium
modlitba se čtením
ranní chvály - komb.
tercie - dopl.
sexta - dopl.
nona - dopl. první večerní chvály
kompletář po prvních chválách
vigilie
nepoužívat společné texty
vygenerování modliteb
uspořádání liturgie hodin
modlitby za zemřelé
posvěcení chrámu
latinská verze
nahlásit chybu
|
Denní modlitba církve (breviář) ze serveru http://breviar.op.cz 3. leden 2015 Nejsvětějšího Jména Ježíš, nezávazná památkaRANNÍ CHVÁLY S ČETBOU
V. Bože, shlédni a pomoz.
R.
Pane, pospěš mi pomáhat.
Sláva Otci i Synu i Duchu Svatému,
jako byla na počátku i nyní i vždycky
a na věky věků. Amen. Aleluja.
HYMNUS
Ježíši, Králi přejasný,
vítěziteli věhlasný,
sladkosti nade všechny sny,
ve všem a vždy jsi úžasný.
Když v naše srdce zavítáš,
je naplní hned pravdy zář,
pomíjí kouzlo klamných krás
a jen tvá láska hoří v nás.
Ježíši, srdcí sladkosti,
tys pravda, duše světlo jsi,
tys nade všechny radosti,
nad vroucí sny všech bytostí.
Ježíše všichni uznejte,
jeho si lásky žádejte,
Ježíše vroucně hledejte
a tím své srdce rozněťte.
Ať náš hlas, Kriste, zní ti jen,
a náš mrav tebou září všem,
ať všichni z nás tě v srdci svém
na věčné věky milujem. Amen.
ŽALMY
Ant. 1 Kdo se poníží jako dítě, ten je v nebeském království největší.
Žalm 130 (131)
Důvěřuj v Boha jako dítě
Učte se ode mě, neboť jsem tichý a pokorný srdcem. (Mt 11, 29)
1 Pane, nejsem pyšné mysli, *
nepohlížím do vysoka,
nebažím po velkých věcech, *
které nad mou sílu jsou. –
2 Ztišil, zklidnil jsem své srdce. *
Jako dítě v klíně matky,
jako dítě zkonejšené *
ztichla ve mně duše má. –
3 Izraeli, doufej v Pána *
nyní, vždy a na věky!
Sláva Otci i Synu *
i Duchu Svatému,
jako byla na počátku i nyní i vždycky *
a na věky věků. Amen.
Ant. 1 Kdo se poníží jako dítě, ten je v nebeském království největší.
Ant. 2 Můj Bože, v upřímnosti srdce jsem obětoval všecko.
Žalm 131 (132)
Boží přislíbení Davidovu domu
Pán Bůh mu dá trůn jeho předka Davida. (Lk 1, 32)
I
1 Na Davida se, Pane, rozpomeň, *
na všechnu jeho námahu a péči,
2 na to, jak slavně Pánu přísahal, *
mocnému Jákobovu pevně slíbil: –
3 „Nevkročím ve stan svého příbytku, *
na lože neulehnu k odpočinku,
4 ani své oči usnout nenechám, *
ani svým víčkům spánek nepopřeji,
5 než Pánu najdu místo příhodné, *
příbytek pro mocného Jákobova!“ –
6 V Efratě slyšeli jsme o arše, *
na polích jaárských pak jsme ji našli.
7 Vejděme nyní v jeho příbytek, *
skloňme se k zemi před podnoží jeho! –
8 Vstaň, Pane, vejdi tam, kde budeš dlít, *
ty i tvá vznešená a slavná archa!
9 Právo a řád buď rouchem kněží tvých, *
radostně ať ti jásají tví věrní!
10 Pro svého služebníka Davida *
pomazaného svého neodmítej!
Sláva Otci i Synu *
i Duchu Svatému,
jako byla na počátku i nyní i vždycky *
a na věky věků. Amen.
Ant. 2 Můj Bože, v upřímnosti srdce jsem obětoval všecko.
Ant. 3 Přísahal pevně Davidovi Pán, jeho království upevnil navěky.
II
11 Přísahal pevně Davidovi Pán, *
od svého slibu nikdy neustoupí:
„Na trůně tvém dám slavně zasednout *
dědici, který z tvého těla vzejde.
12 A jestli budou tvoji synové *
mé smlouvy dbát a řádů, jimž je učím,
dám pak i jejich synům zasednout *
pro věčné časy na trůně tvé vlády.“ –
13 Tak vpravdě Sión sobě zvolil Pán, *
jej přál si navždy za sídlo své vlády:
14 „Toto je na věky můj příbytek, *
zde budu sídlit v místě vytouženém. –
15 Pokrmu jeho štědře požehnám *
a chlebem budu sytit jeho chudé.
16 Odění spásy jeho kněžím dám, *
jásat a plesat budou jeho věrní. –
17 Tady moc Davidovu rozhojním, *
pomazanému svému světlo zjednám.
18 Dám jeho nepřátelům z hanby šat, *
on sám se bude skvít mým diadémem.“
Sláva Otci i Synu *
i Duchu Svatému,
jako byla na počátku i nyní i vždycky *
a na věky věků. Amen.
Ant. 3 Přísahal pevně Davidovi Pán, jeho království upevnil navěky.
V.
Boží Syn přišel a dal nám rozum.
O.
Abychom poznávali pravého Boha.
PRVNÍ ČTENÍ
Z listu svatého apoštola Pavla Kolosanům
3, 5-16
Život nového člověka
5Umrtvěte všechno, co je ve vašich údech pozemského: smilství, nečistotu, chlípnost, zlou žádostivost
a chamtivost, která je modloslužbou; 6pro tyto věci přichází Boží trest na neposlušné lidi.
7Tou cestou jste kráčeli kdysi také vy, když jste v tom žili. 8Ale
teď i vy to všechno odložte: hněv, prchlivost, zlobu, nactiutrhačné a ošklivé řeči ze svých úst. 9Neobelhávejte
jeden druhého. Svlečte ze sebe člověka starého s jeho počínáním, 10a oblečte člověka nového, který se obnovuje
k správnému poznání, aby se podobal svému Stvořiteli. 11Tady už není Řek
nebo Žid, obřezaný nebo neobřezaný, barbar, Skyta, otrok nebo člověk svobodný; ale všecko a ve všem je Kristus.
12Jako od Boha vyvolení, svatí a milovaní projevujte navenek milosrdné srdce, dobrotu, pokoru, mírnost a trpělivost.
13Snášejte se a navzájem si odpouštějte, má-li kdo něco proti druhému. Pán odpustil vám, proto odpouštějte i vy.
14A nadto nade všechno mějte lásku, neboť ona je svorník dokonalosti.
15Ať ve vašem srdci vládne Kristův pokoj: k němu jste byli povoláni v jednom těle. Buďte za to vděční.
16Kristova nauka ať je u vás ve své plné síle: moudře se navzájem poučujte a napomínejte. S vděčností zpívejte
Bohu z celého srdce žalmy, chvalozpěvy a duchovní písně.
RESPONSORIUM
Srov. Gal 3, 27-28
O.
My všichni, pokřtění v Krista, oblékli jsme se v Krista: *
všichni jsme jeden v Kristu Ježíši, našem Pánu.
V.
Už není Žid anebo Řek, už není otrok anebo člověk svobodný, už není muž anebo žena;*
všichni jsme jeden v Kristu Ježíši, našem Pánu.
DRUHÉ ČTENÍ
Jedno z těchto dvou:
Z drobných spisů svatého kněze Tomáše Akvinského
(Opusc. 60, De humanitate Iesu Christi Domini nostri: Ed. Lugdunensis, 1562, p. 417)
Toto jméno má velkou a mnohonásobnou sílu
Dali mu jméno Ježíš.1 Poznamenejme, že jména jednotlivých lidí jsou vždycky dávána podle některé jejich vlastnosti nebo podle doby
(jako když se dávají jména svatých těm, kdo se narodí o jejich svátcích) nebo podle příbuzenství nebo podle některé jiné vlastnosti. Ale
jména dávaná Bohem, vždycky znamenají nějaký Boží dar, daný zdarma těm, kterým jsou uložena, jak bylo řečeno Abrahámovi: Tvé jméno bude
Abrahám. Určil jsem tě za otce mnoha věhlasných národů.2 A Petrovi bylo řečeno: Ty jsi Petr – skála – a na té skále zbuduji svou Církev.3
Protože tedy člověku Kristu byl udělen tento dar milosti, že skrze něho měli být všichni spaseni, byl vhodně nazván jménem “Ježíš”, to
je “spasitel”.
Musíme pak říci, že jméno “Ježíš” má velkou a mnohonásobnou sílu. Kajícníkům je útočištěm, nemocným je lékem, bojujícím záštitou, modlícím
se je přímluvou. Neboť odpouští hříchy, uzdravuje, dává vítězství pokoušeným, sílu a důvěru, že dosáhneme spásy.
O prvním je řečeno: Píšu vám, milé děti, že vám byly odpuštěny hříchy pro Ježíšovo jméno.4 A o něm vydávají svědectví všichni
proroci,5 Augustin: “Co je Ježíš, ne-li ‘spasitel’? Proto pro sebe sama buď mi Ježíšem.” Nehleď, Pane, na mou zlobu tak, že bys zapomněl
na svou dobrotu!” Ale všimněme si, že je toto jméno uloženo při obřízce. Tím je naznačeno, že jsou spaseni ti, kdo jsou duchovně obřezáni.
Proto říká Bernard: “My bratři musíme být obřezáni ne doslova, ale duchem a pravdou.”
O druhém je řečeno: Rozlitý olej je tvé jméno.6 Olej je totiž úleva pro bolesti. A tak i toto jméno Ježíš. Bernard praví: “Má duše, máš
uložen utišující prostředek v nádobě jména, kterým je jméno Ježíš. Toto jméno není nikdy neúčinné proti žádnému zlu.” Rovněž Petr Ravennský:
“Toto jméno dalo slepým zrak, hluchým sluch, chromým chůzi, němým řeč, mrtvým život.”
O třetím je řečeno: Pevná věž je Pánovo jméno. A v mém jménu budou vyhánět zlé duchy. A dvaasedmdesát učedníků se vrátilo a s radostí
řekli: ”Pane, dokonce i zlí duchové se nám podrobují ve tvém jménu”.7 Proto říká Petr Ravennský: “Všechnu ďábelskou moc zahnala z posedlých
těl síla tohoto jména Ježíš.”
O čtvrtém je řečeno: O cokoli budete prosit Otce ve jménu mém, dá vám to.8 Proto říká Augustin: “V mém jménu, které je Kristus Ježíš.
Znamená Krista krále, Ježíše Spasitele. A o cokoli prosíme skrze ně, prosíme ve jménu Spasitele. Avšak on není ‘spasitelem’ jenom když udělá,
oč prosíme, ale i když to neudělá. Protože vidí-li, že prosba je v rozporu se spásou, projeví se jako Spasitel, když jí nevyhoví. Lékař přece
ví, zda to, co si žádá nemocný, je pro jeho zdraví nebo proti němu. Aby ho uzdravil, nesplní jeho opačnou vůli.”
Všimni si Bernardových slov o tom, jak byl Kristus obřezán a jak mu bylo dáno jméno: “Je to velké a podivuhodné tajemství: je obřezán chlapec
a nazván Ježíš. Co znamená tato souvislost? Ale poznej v tom prostředníka mezi Bohem a lidmi, který hned od svého narození sdružuje božské věci
s lidskými, nejnižší s nejvyššími. Narodí se z ženy, ale té se dostává plodu tak, že neopadá květ jejího panenství. Je zavinut do plínek, ale
andělé vzdávají těmto plínkám chválu a úctu. Je ukryt v jeslích, ale prozradí jej hvězda, zářící z nebe.” Tak obřízka dokazuje opravdovost
přijaté lidské přirozenosti, a jméno, které je nad každé jiné jméno, ukazuje slávu velebnosti.
1 Lk 2, 21
2 Gn 17, 5
3 Mt 16, 18
4 1 Jan 2, 12
5 Sk 10, 43
6
7 Př 18, 10; srov. Mk 3, 15; Lk 10, 17
8 Jan 16, 23
RESPONSORIUM
Srov. Žl 5, 12; 88, 16-17
O.
Ať se, Pane, veselí všichni tví věrní, v důvěře k tobě ať jásají stále. Ochraňuj je, aby ti vzdávali věčnou chválu, *
všichni, kdo ctí tvé jméno.
V.
Chodí před tebou, Pane, v tvém světle žijí, denně se těší ze slávy tvého jména. *
Všichni, kdo ctí tvé jméno.
Nebo:
Z listu o úctě k božskému Jménu Ježíš od blahoslaveného kněze Jindřicha Seuse
(Epist. XII: Opera latina reddita a Laurentio Surio, Coloniae 1615, pp. 263 sqq.)
Vtiskni si mě jako pečeť na své srdce
Všemohoucí a věčný Bůh žádá od čisté duše, aby si vtiskla jako pečeť na své srdce. Proto každý upřímný milovník Boha si má vždycky podržet
v ústech duše některé zbožné obrazy nebo myšlenky, které by povzbuzovaly a rozněcovaly jeho srdce vzhledem k Bohu.
V tomto životě je totiž největší dokonalost v tom, abychom často pamatovali na Boha, často po něm v srdci vzdychali, hodně o něm mluvili,
vryli si do mysli jeho slova, pracovali pro něho a pro něho všechno opustili, hleděli jen na něho a jen jemu věnovali pozornost. Naše oči ať
se na něho s láskou dívají, uši ať naslouchají jeho nabádání, srdce, rozum a duch ať ho láskyplně objímají. Když ho urazíme, prosbami ho
usmiřme. Když nás cvičí, snášejme to pokojně. Když se skryje, hledejme ho a neustaňme, dokud ho nenalezneme. Nalezeného důstojně podržme.
Ať jdeme nebo zůstáváme, ať pijeme nebo jíme, vždycky má být v našich srdcích vtištěn přeslavný klenot Ježíšova jména. Když nejsme schopni
dělat nic jiného, aspoň si ho máme očima vrývat do svých srdcí.
Jeho nejsladší jméno mějme stále v ústech, a dokud bdíme, pamatujme vážně na něho, aby se nám ve spánku o něm zdálo, a říkejme s prorokem: “Věčný
Bože, nejsladší Moudrosti, jak dobrý jsi k duši, která tě hledá a jen po tobě touží!”
Toto je totiž ze všeho nejlepší cvičení. Vždyť vrchol všech cvičení je ustavičná modlitba. Na ni se všechno ostatní vztahuje jako na cíl. Co, ptám
se, dělají v nebi jiného, než že nazírají na Boha, milují ho a chválí?
S čím větší láskou si tedy vtiskneme do srdce Pána, našeho Boha, věčnou Moudrost, čím častěji také na něho nazíráme a objímáme ho do náruče
svých srdcí, tím slastněji nás objímá on v tomto i v budoucím životě.
RESPONSORIUM
Srov. Žl 51, 11; 105, 47
O.
Navždy ti budu vzdávat díky, Pane, tvé jméno před věrnými chválit, *
neboť je dobré.
V.
Ať tvé svaté jméno velebíme, slávou tvou se smíme honosit. *
Neboť je dobré.
PSALMODIE
Ant. 1 Kde jsou dva nebo tři shromážděni ve jménu mém, tam jsem já uprostřed nich.
Žalm 62 (63), 2-9
Duše žízní po Bohu
Hledá Boha, kdo odkládá skutky temnoty.
2 Pane, můj Bože, tebe jen hledám, *
po tobě žízní celá má duše,
po tobě umdlévá touhou mé tělo, *
tak jako vyprahlá žíznivá země.
3 Tolik tě toužím ve svatyni spatřit, *
abych moh' vidět tvou moc a tvou slávu!
4 Vždyť tvá milost je lepší než život, *
proto mé rty ti zpívají chválu. –
5 Tak tě chci velebit, co živ budu, *
ve jménu tvém jenom ruce spínat.
6 Duše má bude jak morkem se sytit, *
jásavě budou tě chválit má ústa.
7 Když v lůžku za noci na tebe myslím, *
rozjímám o tobě za nočních bdění,
8 neboť ty stal ses mi pomocníkem, *
v stínu tvých křídel radostně plesám. –
9 Přilnul jsem k tobě celou svou duší, *
ty mě svou pravicí podpíráš mocně.
10 [Kdo však mi bez příčin záhubu strojí,*
ti se propadnou do hlubin země,
11 ti budou vydáni napospas meči,*
ti se kořistí šakalů stanou.
12 Král pak se bude radovat v Bohu, +
oslaven bude, kdo přísahal na něj,*
protože lhářům se zacpou ústa.]
Sláva Otci i Synu *
i Duchu Svatému,
jako byla na počátku i nyní i vždycky *
a na věky věků. Amen.
Ant. 1 Kde jsou dva nebo tři shromážděni ve jménu mém, tam jsem já uprostřed nich.
Ant. 2 Oč budete prosit v mém jménu, to všechno udělám, aby byl Otec oslaven v Synovi.
Budete-li mě o něco prosit v mém jménu, já to udělám.
Kantikum
Všechno tvorstvo chválí Boha
Dan 3, 57-88. 56
Chvalte našeho Boha, všichni, kdo mu sloužíte. (Zj 19, 5)
57 Velebte Pána, vy díla Páně, *
věčně ho chvalte a oslavujte!
58 Velebte Pána, andělé Páně, *
59 nebesa nebes, velebte Pána! –
60 Velebte Pána, nebeské vody, *
61 mocnosti všechny, velebte Pána!
62 Velebte Pána, měsíci, slunce, *
63 vy hvězdy na nebi, velebte Pána! –
64 Velebte Pána, vy deště a rosy, *
65 bouře a vichry, velebte Pána!
66 Velebte Pána, ohni a žáre, *
67 mrazy a vedra, velebte Pána! –
68 Velebte Pána, lijáky, sněhy, *
69 ledy a zimy, velebte Pána!
70 Velebte Pána, sněhy a jíní, *
71 vy dny a noci, velebte Pána! –
72 Velebte Pána, světlo i temno, *
73 blesky a mraky, velebte Pána!
74 Okrsku zemský, zvelebuj Pána, *
věčně jej chval a oslavuj jej! –
75 Velebte Pána, vy hory a vrchy, *
76 všechno, co na zemi pučí, chval Pána!
77 Velebte Pána, prameny vody, *
78 moře a řeky, velebte Pána! –
79 Velebte Pána, zvířata moří, †
jakož i vše, co se ve vodách hýbe, *
80 nebeští ptáci, velebte Pána!
81 Pána chval, zvěři divá i krotká, *
82 rody všech lidí, velebte Pána! –
83 Izrael ať vždy jen velebí Pána: *
věčně ho chvalte a oslavujte!
84 Velebte Pána, vy kněží Páně, *
85 sluhové Boží, velebte Pána! –
86 Chvalte jej, věrní, duší i duchem, *
87 zbožní a pokorní srdcem, ho chvalte!
88 Velebte Pána, Ananiáši, Azariáši a Misaeli, *
věčně ho chvalte a oslavujte! –
Otce i Syna i svatého Ducha *
velebme věčně a oslavujme.
56 Pane, tys veleben na klenbě nebes, *
na věky chválen a oslavován.
(Na konci tohoto kantika se nepřipojuje zakončení Sláva Otci.)
Ant. 2 Oč budete prosit v mém jménu, to všechno udělám, aby byl Otec oslaven v Synovi.
Budete-li mě o něco prosit v mém jménu, já to udělám.
Ant. 3 Cokoli mluvíte nebo konáte, všecko dělejte ve jménu Pána Ježíše a skrze něho
děkujte Bohu Otci.
Žalm 149
Jásot svatých
Synové Církve, synové nového lidu, ať jásají nad Kristem, svým králem. (Hesychios)
1 Zazpívejte Pánu novou píseň, *
ať zní jeho chvála v obci zbožných!
2 Izrael ať raduje se z Tvůrce, *
děti Siónu ať Krále chválí!
3 Slaví jeho jméno v chorovodech, *
na bubny a citery mu hrají!
4 Pán v svém lidu našel zalíbení, *
vítězstvím on věnčí ponížené.
5 Ať se věrní mocně zaradují, *
ať i na svých ložích zaplesají! –
6 V hrdle svém ať Boží chválu mají, *
v ruce jílec dvousečného meče,
7 aby mohli pohanům se pomstít, *
aby vyřkli tresty nad národy,
8 uvázali v pouta jejich krále, *
do okovů jejich přední muže,
9 naplnili na nich psané právo. *
To je oslavou všech jeho zbožných.
Sláva Otci i Synu *
i Duchu Svatému,
jako byla na počátku i nyní i vždycky *
a na věky věků. Amen.
Ant. 3 Cokoli mluvíte nebo konáte, všecko dělejte ve jménu Pána Ježíše a skrze něho
děkujte Bohu Otci.
KRÁTKÉ ČTENÍ
Tit 2, 11-14
Projevila se Boží dobrota, která přináší spásu všem lidem. Vede nás k tomu, abychom se odřekli bezbožného života i světských žádostí a
žili v tomto nynějším věku rozvážně, spravedlivě a zbožně a přitom očekávali v blažené naději slavný příchod našeho velikého Boha a Spasitele
Krista Ježíše. On vydal sám sebe za nás, vykoupil nás z každé špatnosti a očistil si nás tak, abychom byli jeho vlastním lidem, horlivým
v konání dobrých skutků.
KRÁTKÉ RESPONSORIUM
V. Budou v tebe důvěřovat, * kdo se znají k tvému jménu.
R. Budou v tebe důvěřovat, * kdo se znají k tvému jménu.
V. Protože neopouštíš, Pane, ty, kteří tě hledají.
R. Kdo se znají k tvému jménu.
V. Sláva Otci i Synu * i Duchu Svatému.
R. Budou v tebe důvěřovat, * kdo se znají k tvému jménu.
ZACHARIÁŠOVO KANTIKUM
Ant. k Zachariášovu kantiku Ježíšovo kněžství zůstává navěky. Proto také je
schopen přinést úplnou spásu těm, kdo skrze něho přicházejí k Bohu, neboť je stále živ, aby se za nás přimlouval.
Mesiáš a jeho předchůdce
Lk 1, 68-79
Požehnaný buď Pán, Bůh Izraele, *
protože navštívil a vykoupil svůj lid.
A vzbudil nám mocného spasitele *
z rodu Davida, svého služebníka.
Jak slíbil od pradávna *
ústy svých svatých proroků:
že nás zachrání od našich nepřátel *
a z rukou všech, kteří nás nenávidí.
Slitoval se nad našimi otci *
a rozpomenul se na svou svatou smlouvu:
na přísahu, kterou se zavázal našemu otci Abrahámovi, *
že nám dá,
abychom mu beze strachu *
a vysvobozeni z rukou nepřátel
zbožně a spravedlivě sloužili *
po všechny dny svého života.
A ty, synu, budeš prorokem Nejvyššího, *
neboť půjdeš před Pánem, abys mu připravil cestu
a dal jeho lidu poznat spásu *
v odpuštění hříchů
pro slitování a milosrdenství našeho Boha, *
kterým nás navštívil Vycházející z výsosti,
aby se zjevil těm, kdo jsou ve tmě a v stínu smrti, *
a uvedl naše kroky na cestu pokoje.
Sláva Otci i Synu *
i Duchu Svatému,
jako byla na počátku i nyní i vždycky *
a na věky věků. Amen.
Ant. k Zachariášovu kantiku Ježíšovo kněžství zůstává navěky. Proto také je
schopen přinést úplnou spásu těm, kdo skrze něho přicházejí k Bohu, neboť je stále živ, aby se za nás přimlouval.
PROSBY
Náš Vykupitel, Syn Boží, se stal člověkem, aby člověka obnovil. S radostí ho vzývejme:
PANE JEŽÍŠI, BUĎ S NÁMI.
Ježíši, Synu živého Boha, odlesku Otce, věčné světlo, Králi slávy, slunce spravedlnosti, Synu Panny Marie,
— rozjasni tento den slávou svého vtělení.
Ježíši, obdivuhodný rádce, Bože silný, Otče budoucího věku, Kníže pokoje,
— usměrňuj naši cestu svatostí svého života.
Ježíši všemohoucí, trpělivý, poslušný, tichý a pokorný srdcem,
— ukaž všem lidem sílu mírnosti.
Ježíši, otče chudých, slávo svých věřících, pastýři dobrý, světlo pravé, moudrosti nekonečná, dobroto nesmírná, naše cesto a živote náš,
— uděl své Církvi ducha chudoby.
Otče náš, jenž jsi na nebesích,
posvěť se jméno tvé,
přijď království tvé,
buď vůle tvá jako v nebi, tak i na zemi.
Chléb náš vezdejší dej nám dnes.
A odpusť nám naše viny,
jako i my odpouštíme našim viníkům,
a neuveď nás v pokušení,
ale zbav nás od zlého.
Otče náš...
MODLITBA
Bože, tys ustanovil svého jednorozeného Syna, aby byl Spasitelem lidstva, a přikázal jsi, aby byl nazván Ježíš. Uděl nám milostivě,
ať se v nebi těšíme z patření z toho, jehož svaté jméno uctíváme na zemi. Skrze tvého Syna Ježíše Krista, našeho Pána, neboť on s tebou v jednotě Ducha Svatého žije a kraluje po všechny věky věků.
Pokud předsedá kněz
nebo jáhen, rozpustí lid takto:
Pán s vámi.
R. I s tebou.
Požehnej vás všemohoucí Bůh,
Otec i Syn i Duch Svatý.
R. Amen.
Může použít i
jinou formuli požehnání z misálu.
Pokud má lid odejít,
řekne:
Jděte ve jménu Páně.
R. Bohu díky.
Pokud nepředsedá kněz nebo jáhen a při recitovaní jednotlivce se modlitba zakončí takto:
Pán nám žehnej,
ode všeho zlého nás ochraňuj
a doveď nás do života věčného.
R. Amen.
Denní modlitba Církve (breviář) ze serveru http://breviar.op.cz
elektronické texty © 2000-2023 Ing. Karel Mráček Dr.h.c. (fra Pavel, jáhen)
text breviáře © 2000-2016 Česká dominikánská provincie
|